Paula Risikko: Esitän pakolaiskiintiön nostamista 300:lla

Sisäministeri aikoo tuoda esityksensä hallituksen puoliväliriiheen huhtikuun lopussa.

Sisäministeri Paula Risikko (kok.) kertoo ehdotuksestaan Twitterissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Esitän hallituksen puoliväliriihessä #pakolaiskiintiö’n nostamista 300:lla, Risikko kirjoittaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Pakolaiskiintiön nostaminen on Risikon mukaan laillinen maahanmuuton väylä kaikkein heikompien auttamiseen.

Vuodesta 2001 alkaen Suomeen otettavien kiintiöpakolaisten määrä on ollut 750 henkilöä vuodessa. Eduskunta voi vuosittain päättää lisäkiintiöstä.

Mainos