Valtionvarainministeri Petteri Orpo (kok.) sanoo, että palkankorotusten olisi hyvä olla lähellä nollalinjaa.
Orpo perustelee tiukkaa linjaansa seitsemän vuotta kestäneellä taloustaantumalla. Hänen mukaansa maltillinen ratkaisu tukisi työllisyyttä ja talouskasvua.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Orpo on valmis tuntuviin palkankorotuksiin vasta sitten, kun orastava talouskasvu on saatu vakiinnutettua.
Mainos - sisältö jatkuu alla
– Toki palkkaneuvottelut ovat työmarkkinaosapuolten asia, mutta näin ministerinä toivon nyt malttia kaikilta, Orpo sanoi Keskisuomalaiselle.
Orpon mukaan suomalaisten ostovoiman säilyttämisessä avainasemassa on työn verotuksen keventäminen.
– Sen voin luvata hallitusohjelman mukaisesti, ettei hallitus kiristä työn verotusta, Orpo sanoi.