Kokoomus on menettänyt Ylen Taloustutkimuksen gallupeissa kannatustaan toisena peräkkäisenä kuukautena. Maanantain mielipidemittauksessa puolue oli SDP:n ja perussuomalaisten jälkeen kolmanneksi suosituin 16,6 prosentin kannatuksella. Laskua edellisestä mittauksesta tuli 1,1 prosenttiyksikköä.
– Aamun galluptulos on selvä viesti. Meidän pitää pystyä parempaan. Ja kyllähän me pystymme, kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo toteaa Twitterissä.
Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Tuomo Turja sanoo Ylelle, että kokoomuksen kannatus on laskenut yrittäjien keskuudessa ja vuotoa on tullut perussuomalaisiin. Perussuomalaiset on taas yrittäjien keskuudessa suosituin puolue.
Aamun galluptulos on selvä viesti. Meidän pitää pystyä parempaan. Ja kyllähän me pystymme.
— Petteri Orpo (@PetteriOrpo) November 9, 2020