”Pikkuhiljaa päästään eteenpäin” – sote-lausunto jäi yhä kesken

Keskustan Antti Kurvisen mielestä valiokunnan pitäisi päästä tekemään päätöksiä.

Eduskunnan perustuslakivaliokunta työstää edelleen lausuntoaan sote- ja maakuntauudistuksesta.

– Päästään pikkuhiljaa eteenpäin. Huomenna jatketaan, keskustan kansanedustaja Antti Kurvinen sanoi toimittajille perustuslakivaliokunnan kokouksen päätyttyä tänään keskiviikkona kello 13.30.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Kurvinen sanoi toivovansa, että lausunto valmistuisi mahdollisimman pian. Eduskunnassa on ollut puhetta myös siitä, että lausunnon valmistuminen menisi ensi viikolle.

– Minä toivon, että tällä viikolla olisi valmista. Syytä olisi olla. Se on testi meillekin, että valiokunnassa siihen pystyttäisiin, Kurvinen sanoi.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hänen mukaansa välillä päästään pitkiäkin matkoja eteenpäin ja välillä pysähdytään pidemmäksi aikaa joidenkin asioiden äärelle.

– Kyllähän tämä kunnolla pitää hoitaa, mutta kyllä tässä pitää päätöksiä ruveta saamaan aikaan, Kurvinen totesi.

RKP:n puheenjohtaja, kansanedustaja Anna-Maja Henriksson kertoi, että valiokunta käy yhä yleiskeskustelua lausuntoluonnoksesta, ja yleiskeskustelu jatkuu huomenna torstaina.

Mainos