Niin koronaviruksen testauskapasiteetti kuin tartunnanjäljityskin on etenkin pääkaupunkiseudulla ruuhkautunut. Apulaisylilääkäri Sanna Stålnacken mielestä priorisointi on tässä tilanteessa välttämätöntä. Hän ei pidä kaikkien kahdesti rokotettujen testaamista välttämättömänä.
– Testauskapasiteetti on ylärajoillaan. Miksemme voisi lopettaa niiden kahdesti rokotettujen testausta, jotka eivät ole tekemisissä riskiryhmien tai rokottamattomien kanssa?, lääkäri ehdottaa Twitterissä.
Hänen mukaansa ”nyt pitää uskaltaa tehdä päätöksiä”. Muussa tapauksessa muiden sairauksien hoito vaarantuu, Stålnacke varoittaa.
– Kaikkia tapauksia emme tule kuitenkaan saamaan kiinni, testaammepa miten paljon hyvänsä, hän sanoo.
https://twitter.com/TKL_Sanna_S/status/1430589479702695949
https://twitter.com/TKL_Sanna_S/status/1430593654972985346