Poliisi laittoi huumoritviitin panssareista – katalonialaiset raivoissaan

Kansanäänestys itsenäisyydestä kiristää välejä Espanjassa.

Katalonialaiset vaativat Espanjan poliisia pyytämään anteeksi tviittiä, jossa uhataan lähettää panssarivaunut kaduille, jos Katalonia äänestää itsenäisyydestä.

Viime perjantaina yhteisöpalvelu Twitterissä levisi viesti, jossa kysyttiin haluavatko katalonialaiset mieluummin aseistetut miehet vai panssarivaunut kaduilleen. Tviitin lähettäjien arvioidaan olevan espanjalaisia poliiseja, joten katalonialaiset vaativat poliisilta anteeksi pyyntöä.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Poliisi ei ole suostunut anteeksipyyntöön, koska kyseessä ei ole poliisin virallinen Twitter-tili. Lisäksi viestiin oli liitetty tunniste #humor sen merkiksi, että kyseessä on vitsi.

Katalonia on aikeissa äänestää itsenäisyydestä ensi vuoden lopussa. Espanjan keskushallinto vastustaa kansanäänestystä ja pitää sitä perustuslain vastaisena.

Twitter-viestistä kertoi BBC.

Mainos