Poliisilta muistutus: vaihda renkaat, pian alkaa sakkoja ropista

Nastarenkaiden turhasta käytöstä voidaan määrätä liikennevirhemaksu.
Nastarenkaita tarvittiin vielä äskeisen takatalven aikana, mutta ei enää ainakaan eteläisessä Suomessa. LEHTIKUVA / MESUT TURAN
Nastarenkaita tarvittiin vielä äskeisen takatalven aikana, mutta ei enää ainakaan eteläisessä Suomessa. LEHTIKUVA / MESUT TURAN

Poliisitarkastaja Heikki Kallio Poliisihallituksesta kehottaa vielä nastoilla ajavia renkaiden vaihtoon.

– Jos ja kun sääennusteet pitävät paikkansa, niin alkaa olla aika siirtyä nastattomiin renkaisiin Keski- ja Etelä-Suomessa, toteaa Kallio X-viestipalvelussa.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

– Tiedoksi siis nastarenkailla ajaville: poliisi alkaa määräämään ensi viikolla nastarenkailla ajaville autoilijoille maksumuistutuksia, Kallio jatkaa.

Poliisi voi määrätä nastarenkailla kesäkelillä ajamisesta liikennevirhemaksun, mutta poliisi voi antaa asiasta myös suullisen tai kirjallisen huomautuksen.

Mainos