Mainos - sisältö jatkuu alla
Sauli Niinistö vierailee Berliinissä Saksassa 11. toukokuuta liittopresidentti Frank-Walter Steinmeierin kutsusta. Kyseessä on presidenttien ensimmäinen, virallinen kahdenkeskinen tapaaminen.
Presidentit keskustelevat Tasavallan presidentin kanslian mukaan muun muassa transatlanttisista suhteista, Venäjästä, maahanmuutto- ja pakolaispolitiikasta, Suomen kaudesta arktisen neuvoston puheenjohtajana sekä Euroopan tulevaisuudesta.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Niinistö tapaa vierailunsa aikana myös Saksan liittopäivien puhemiehen Norbert Lammertin ja Saksan entisen liittopresidentin Joachim Gauckin. Lisäksi hän tutustuu protestantismin historiaa esittelevään The Luther Effect -näyttelyyn Saksan historiallisessa museossa.