Kansanedustaja Mika Niikon (ps.) mukaan viimeaikaiset eduskunnan suuren valiokunnan päätökset olivat välttämättömiä ja tavoitteissa näkyi Suomen etu. Perussuomalaiset joutuvat hänen mukaansa hallituksessa tienhaaraan vielä monissa asioissa, jossa on toinen toistaan huonompia vaihtoehtoja.
– Huonoista vaihtoehdoista on valittava vähiten huonoin vaihtoehto. Mikäli perussuomalaiset voisivat hallituksesta eroamisella vaikuttaa Suomen saati Euroopan politiikan suuntaan, uskoisin puheenjohtaja (Timo) Soinin johtavan puolueemme oppositioon silmää räpäyttämättä, Niikko kirjoittaa blogissaan.
Perussuomalaisten tulisi Mika Niikon mukaan ymmärtää, että Suomen politiikkaa ei voi muuttaa yhdessä vaalikaudessa saati yhdessä yössä.
– Me emme voittaneet eduskuntavaaleissa. Tulimme toiseksi. Kukaan ei sanele määräänsä enempää. Työtä on jatkettava, mutta periksi ei saa antaa.