Puhemies Matti Vanhaselta leikattiin munuaissyöpä

Eduskunnan puhemies aikoo palata töihin kesän kuluessa ennen sydänleikkaustaan elokuussa.

Eduskunnan puhemies Matti Vanhanen (kesk.) kertoo, että häneltä löydettiin munuaissyöpä.

– Sain viikolla tulokset munuaiskasvaimesta tehdystä patologisesta tutkimuksesta. Kyseessä oli munuaissyöpä, joka siis jo hoidettiin poistamalla toinen munuaisista. Jatkohoitoja ei tarvita, Vanhanen kertoo Facebookissa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Vanhasen mukaan tilannetta seurataan kuvauksilla seuraavat kymmenen vuotta.

– Tärkeintä tässä kaikessa oli pitkälle kehittynyt lääketiede hoitotoimenpiteineen ja se, että löydös tehtiin sattumalta ja onneksi ajoissa. Myös epätietoisuuden aika jäi verraten lyhyeksi.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Vanhanen aikoo palata kesän kuluessa yksittäisten tilaisuuksien ja kokousten kautta töihin.

Vanhaselle tehdään sydänleikkaus elokuussa.

https://www.facebook.com/matti.vanhanen.5/posts/2226739334113378

Mainos