Linja-auto punaisia päin, poliisilta varoittava viesti valvonnasta

Kuljettaja sai ylikomisarion mukaan 20 päiväsakkoa.
Linja-autonkuljettaja sai sakot. Kuvakaappaus videolta: Dennis Pasterstein / X
Linja-autonkuljettaja sai sakot. Kuvakaappaus videolta: Dennis Pasterstein / X

Helsingin liikennevalvontatoiminnon johtaja, ylikomisario Dennis Pasterstein on jakanut jälleen viestipalvelu X:ssä videon liikenteessä törttöilystä.

Jutun alla olevalla videolla linja-autonkuljettaja ajaa punaisia valoja päin Helsingin Paciuksenkaarella. Ylikomisario on liittänyt päivitykseen tunnisteen #koulutie. Videolla jalankulkijoille näyttää jo palavan vihreä valo.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Etäisyys pääopastimeen noin 2,2 sekuntia valon vaihtuessa punaiseksi. Sakkokäsikirjan mukainen 20 päiväsakkoa, ei korttia hyllylle, Pasterstein kirjoittaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Ylikomisario on kirjoittanut videon yhteyteen varoittavan viestin autoilijoille. Se kannattaa pitää mielessä, jos haluaa välttää sakot.

– Ikinä ei tiedä, minkä kulman takana poliisi valvoo.

Mainos