Pyöräilijä ajoi punaisia päin, 40 euroa maksettavaa

Piittaamaton käytös tallentui poliisin ajokameraan.
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN

Punaisia liikennevaloja päin ajanut polkupyöräilijä sai 40 euron liikennevirhemaksun Helsingissä. Asiasta kertoo Helsingin poliisilaitoksen ylikomisario Dennis Pasterstein viestipalvelu X:ssä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Julkaisunsa yhteyteen hän on jakanut tallenteen poliisin ajokamerasta. Video on nähtävissä tämän jutun lopussa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Tallenteelta on nähtävissä, kuinka ajorataa kulkeva polkupyöräilijä ylittää risteyksen siitä huolimatta, että liikennevalot ovat vaihtuneet punaisiksi. Tilanne jatkuu siten, että rikkeen havainnut poliisipartio lähtee seuraamaan pyöräilijää.

Mainos