Punaisia liikennevaloja päin ajanut polkupyöräilijä sai 40 euron liikennevirhemaksun Helsingissä. Asiasta kertoo Helsingin poliisilaitoksen ylikomisario Dennis Pasterstein viestipalvelu X:ssä.
Julkaisunsa yhteyteen hän on jakanut tallenteen poliisin ajokamerasta. Video on nähtävissä tämän jutun lopussa.
Tallenteelta on nähtävissä, kuinka ajorataa kulkeva polkupyöräilijä ylittää risteyksen siitä huolimatta, että liikennevalot ovat vaihtuneet punaisiksi. Tilanne jatkuu siten, että rikkeen havainnut poliisipartio lähtee seuraamaan pyöräilijää.
18 700 000 näyttöä virkatililtäni X:ssä v. 2023. Kiitos poliisin liikenneturvallisuustyön seuraamisesta ja ehkä jotkut muuttaneet virheellistä liikennekäyttäytymistä.
Vuoden 1. rapsa kentältä: Pyöräilijä ei malttanut odottaa valon vaihtumista vihreäksi, 40 € liikennevirhemaksu. pic.twitter.com/pAj2H3wp8b
— Dennis Pasterstein (@DPasterstein) January 4, 2024