Kokoomuksen kansanedustajan Mia Laihon mukaan itäraja on saatava pian uudelleen kiinni.
– Turvapaikanhakijat ei lopu määräaikaisin sulkemisin, järjestelmää käytetään kylmästi väärin. Sinisilmäisyydestä suomalaiset maksavat. Suomen ja suomalaisten turvallisuudesta ei saa tinkiä!, Laiho kirjoittaa viestipalvelu X:ssä.
Hän viittaa MTV Uutisten uutiseen, jonka mukaan Vaalimaan ja Niiralan raja-asemilla kertyi torstaina nopeasti turvapaikanhakijoiden jono sen jälkeen, kun Suomi avasi raja-asemat.
Raja on saatava pian uudelleen kiinni!Turvapaikanhakijat ei lopu määräaikaisin sulkemisin, järjestelmää käytetään kylmästi väärin. Sinisilmäisyydestä suomalaiset maksavat. Suomen ja suomalaisten turvallisuudesta ei saa tinkiä! #itäraja #venäjä https://t.co/ghy1Bs0bwX
— Mia Laiho (@MiaLaiho) December 14, 2023