Rattijuoppo jäi kiinni, kyydissä kaksi lasta – 55 päiväsakkoa ja kortti hyllylle

Tapauksesta ilmoitettiin myös lastensuojeluun.
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN

Päihtynyt autoilija sai 55 päiväsakon rangaistuksen rattijuopumuksesta. Lisäksi hänen korttinsa otettiiin määräajaksi pois. Asiasta kertoo Helsingin poliisilaitoksen ylikomisario Dennis Pasterstein viestipalvelu X:ssä.

Julkaisunsa yhteyteen hän on jakanut tallenteen poliisin ajokamerasta. Video on katsottavissa tämän jutun lopussa.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Pastersteinin mukaan kuljettaja puhalsi tarkkuusalkometriin 0,37 milligrammaa litrassa eli noin 0,78 promillea. Lisäksi ilmeni, että hänen kyydissään oli kaksi lasta ja yksi aikuinen.

– Ilmoitus lastensuojeluun. Ajokuntoinen kuljettaja siirtyi rattiin, Pasterstein kertoo.

Mainos