Ravintoloille tiukempia rajoituksia? IS: Valomerkki voisi tulla jo klo 18

Hallituksen kerrotaan valmistelevan työkalupakkiin yhä tiukempia sääntöjä ravintoloille.

Pääministeri Sanna Marinin (sd.) hallituksen sote-ministerityhmässä pohditaan entistä tiukempia koronarajoituksia ravintoloille.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Asiasta uutisoivan Ilta-Sanomien mukaan tapetilla on niin anniskelun ja aukiolon aikojen tiukennuksia kuin asiakasmäärien rajoituksiakin. Eräänä esimerkkinä mainitaan valomerkin aikaistaminen kello 18:aan tai kello 19:ään. IS:n mukaan aukioloajan rajoitukset saattavat kuitenkin vaihdella ravintoloiden tyypin mukaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

ISn hallituslähteistä saamien tietojen mukaan ajatuksena on, että kovilla rajoitustoimilla voitaisiin lykätä tarvetta ravintoloiden täydelle sululle. Sellaiseen päädyttiin viime vuonna kevään ensimmäisessä korona-aallossa.

Uusia rajoitustoimia valmistellaan siltä varalta, että Suomen epidemian tilanne kääntyy huonompaan suuntaan nykyisestä. Erityisesti entistä herkemmin tarttuvien koronavarianttien leviämisen Suomeen on pelätty voivan johtaa epidemian pahenemiseen nopeastikin.

Mainos