Ruotsin moderaatit pyytää kuvia sähkölaskuista

Puolueen mukaan ydinvoimaloiden sulkeminen on nostanut hintoja.
Voimajohtoja. LEHTIKUVA / JUSSI NUKARI
Voimajohtoja. LEHTIKUVA / JUSSI NUKARI

Ruotsin moderaatit eli maltillinen kokoomuspuolue on käynnistänyt sosiaalisessa mediassa kampanjan kallistuvista sähkölaskuista.

– Sähkölaskut alkavat nyt putoilla postilaatikkoihin. Sähkölaskut ovat totuttua suurempia suurelta osin siksi, koska ydinvoimaa on poistettu käytöstä. Kuinka suuri laskusi oli tässä kuussa? Ota kuva ja julkaise se #elchocken (sähköisku), puolue kutsuu Twitterissä ihmisiä hashtagilla kampanjaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Energiakriisi on iskenyt rajusti Ruotsiin. Sähkön hinta rikkoo joka kuukausi uusia ennätyksiä varsinkin maan eteläosissa, joka on riippuvainen tuontisähköstä.

Ruotsissa käydään sunnuntaina 11. syyskuuta valtiopäivävaalit. Oppositiopuolue moderaatit on kampanjassaan arvostellut aiempia päätöksiä ydinvoimaloiden sulkemisesta.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Ruotsissa on tällä hetkellä kuusi ydinvoimalaa toiminnassa. Vuodesta 1999 lähtien Ruotsissa on suljettu kuusi reaktoria.

Moderaatit vaatii vaaliohjelmassaan uusia investointeja ydinvoimaan.

Mainos