SAK aloittaa yt-neuvottelut

Henkilöstön vähennystarve on enintään kymmenen henkilötyövuotta.

Suomen suurin palkansaajakeskusjärjestö SAK aloittaa yhteistoimintaneuvottelut toimintansa uudistamiseksi.

Tuotannollis-taloudellisista syistä käynnistettävät neuvottelut perustuvat edustajakokouksen päätöksiin järjestön lähivuosien toiminnasta ja liittojen keskusjärjestölle maksaman jäsenmaksun alentamisesta.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

SAK:n uudistamisen suuntaviivoiksi edustajakokous on asettanut keväällä päättyneen uuden palkansaajakeskusjärjestön perustamishankkeen tavoitteet.

– Päivittämällä strategiamme vastaamme työelämässä ja yhteiskunnassa käynnissä olevaan murrokseen. Yhteiskuntavaikuttamisen terävöittäminen, kyky reagoida uuteen työhön ja työn teon muutoksiin sekä työehtosopimusjärjestelmän vahvistaminen ovat keskiössä, SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta kertoo.

Neuvottelut koskevat koko henkilöstöä ja kaikkia toimintoja. Alustavan arvion mukaan mahdollinen vähennystarve on enintään kymmenen henkilötyövuotta. SAK:n palveluksessa on tällä hetkellä 90 työntekijää.

Mainos