SAK huolissaan työntekijöiden vaikutusmahdollisuuksista

Työmarkkinajärjestössä kaivataan työntekijöille lisää mahdollisuuksia vaikuttaa työnsä järjestelyihin.

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK: mukaan joka neljäs sen jäsenistöön kuuluva työntekijä on tyytymätön mahdollisuuksiinsa vaikuttaa työnsä järjestelyihin. Määrä on kasvanut voimakkaasti, sillä vielä kaksi vuotta sitten tyytymättömiä oli vain joka kymmenes.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Työntekijän kuunteleminen on se todellinen tuottavuusloikka, jota Suomeen kaivataan. Vaikutusmahdollisuuksien puuttuminen lisää sairauspoissaoloja, samalla vähenee myös tuottavuus, sanoo SAK:n kehittämispäällikkö Juha Antila järjestön tiedotteessa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Työelämän laatua lisäävät hänen mukaansa nimenomaan mahdollisuudet vaikuttaa työaikaan, työn sisältöön sekä työtapoihin ja -menetelmiin.

– Yleisin ongelma näyttää edelleen olevan alituinen kiire ja se, että työnantaja asettaa työn tehokkuuden kaiken muun edelle.

Mainos