Saksan ulkoministeri Heiko Maas varoittaa EU-maita avaamasta turistikohteitaan liian aikaisin koronan jälkeen, uutisoi Politico.
– Eurooppalainen kisailu siitä, kuka ensimmäisenä sallii turismin, johtaa hyväksymättömiin riskeihin, Maas sanoi sunnuntaina saksalaiselle Bild am Sonntag-lehdelle, varoittaen uusista korona-aalloista.
Maasin mukaan EU-maiden on yhdessä sovittava matkustamisen ja turismin uudelleenkäynnistämisestä. Päätös on tehtävä ”niin nopeasti kuin mahdollista, mutta myös niin vastuullisesti kuin on välttämätöntä”, Maass sanoo.
. – Emme voi antaa kovalla työllä saavutettujen viime viikkojen tulosten mennä hukkaan.
EU:n sisämarkkinoista vastaava komissaari Thierry Breton on aikaisemmin todennut matkustusrajoitteiden purkamisen vaativan unionilta rajanylityksiä ja kausityöläisiä koskevien käytäntöjen harmonisointia.