”Sappeni kiehuu” – Työnhakija toivoo HS:ssä uhkavaatimuksia kirjattuina

Työnhakijaksi ilmoittautunut lomautettu on vihainen te-toimistolta saamansa kohtelun takia.

Lomautettu työnhakija kertoo Helsingin Sanomien mielipidesivulla, että ensimmäinen yhteydenotto te-toimistosta oli kirje, jossa hänet kutsuttiin työnhaun katkeamisen uhalla yleiseen infotilaisuuteen kahden kuukauden päästä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Ymmärrän, että etuudet voidaan katkaista sellaiselta ihmiseltä, joka toistuvasti kieltäytyy vaadittavista toimista. Mutta sitä en ymmärrä, että työnhakijan koko niukka toimeentulo voidaan panna katkolle heti, ellei hän osallistu ensimmäiseen info­tilaisuuteen – vaikkapa siksi, ettei hänelle osoitettu kirje ole tullut koskaan perille, lomautettu kirjoittaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hänen oikeustajunsa mukaan uhkavaatimukset, joilla on tällaisia seuraamuksia, tulisi lähettää kirjattuina.

– Minunkin sappeni kiehuu. Työttömiä kohdellaan kuin rikollisia, työnhakija toteaa.

Mainos