Kansanedustaja Sari Sarkomaa (kok.) vaatii toimia koronaepidemian aikana syntyneiden hoitojonojen purkamiseksi. Ratkaisuiksi kokoomusedustaja esittää palvelusetelien käytön lisäämistä sekä Kela-korvauksen säilyttämistä.
– Koronan aiheuttamat hoitojonot voivat aiheuttaa enemmän kuolemia ja terveyshaittoja kuin korona, Sarkomaa kirjoitti sunnuntaina Twitterissä.
– Hoitopommin purkuun ei yhtä lääkettä. Palvelusetelit otettava vahvemmin käyttöön. Peruttava aie romuttaa kela-korvaus ja sen sijaan tasokorotus.
Viestillään Sarkomaa viittaa Ylen sunnuntaiseen uutiseen, jossa sosiaali- ja terveysministeriön kansliapäällikkö Kirsi Varhila arvioi hoitojonojen purkamisen vaativan jopa kaksi vuotta.
Huhtikuun lopussa yli 123 000 potilasta odotti sairaalahoitoon pääsyä.
Koronan aiheuttamat hoitojonot voivat aiheuttaa enemmän kuolemia ja terveyshaittoja kuin korona. Hoitopommin purkuun ei yhtä lääkettä. Palvelusetelit otettava vahvemmn käyttöön. Peruttava aie romuttaa kela-korvaus ja sen sijaan tasokorotus #tasa-arvo https://t.co/Qoh0CAl0if
— Sari Sarkomaa 🇺🇦 (@sarisarkomaa) August 9, 2020