Sari Sarkomaa: Hoitopommin purkuun ei ole yhtä lääkettä

Hoitojonot ovat ehkä virusta suurempi terveysuhka, kansanedustaja varoittaa.

Kansanedustaja Sari Sarkomaa (kok.) vaatii toimia koronaepidemian aikana syntyneiden hoitojonojen purkamiseksi. Ratkaisuiksi kokoomusedustaja esittää palvelusetelien käytön lisäämistä sekä Kela-korvauksen säilyttämistä.

– Koronan aiheuttamat hoitojonot voivat aiheuttaa enemmän kuolemia ja terveyshaittoja kuin korona, Sarkomaa kirjoitti sunnuntaina Twitterissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Hoitopommin purkuun ei yhtä lääkettä. Palvelusetelit otettava vahvemmin käyttöön. Peruttava aie romuttaa kela-korvaus ja sen sijaan tasokorotus.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Viestillään Sarkomaa viittaa Ylen sunnuntaiseen uutiseen, jossa sosiaali- ja terveysministeriön kansliapäällikkö Kirsi Varhila arvioi hoitojonojen purkamisen vaativan jopa kaksi vuotta.

Huhtikuun lopussa yli 123 000 potilasta odotti sairaalahoitoon pääsyä.

Mainos