Kokoomuksen kansanedustaja Sari Sarkomaa kiistää, että kokoomuksen eduskuntaryhmä käsittelisi valinnanvapauslakia tänään kokouksessaan.
SDP:n kansanedustaja Anneli Kiljunen kertoi Demokraatille, että kokoomus on keskeyttänyt valinnanvapausmietinnön käsittelyn sote-valiokunnassa.
Kokoomuksen sote-valiokuntavastaavan Sari Sarkomaan mukaan kokoomus ei ole keskeyttänyt valinnanvapauslakimietinnön käsittelyä.
– Kolmea lakia käsitellään lomittain. Tuottajalain mietintöä käydään juuri läpi, Sarkomaa kommentoi Verkkouutisille.
Demokraatin mukaan kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalle Jokinen on vahvistanut, että kokoomus on keskeyttänyt valinnanvapauslain käsittelyn ja että eduskuntaryhmä käsittelee lakia tänään.
– Tämä on ankka. Ei pidä paikkaansa, Sarkomaa viestittää.
Sarkomaan mukaan ei ole mitään syytä, miksi kokoomuksen eduskuntaryhmä käsittelisi valinnanvapautta.
– Ei ole mitään sisältömuutosta, että valinnanvapautta pitäisi käsitellä ryhmässä. Homma etenee normaalisti sosiaali- ja terveysvaliokunnassa, Sarkomaa toteaa.
Verkkouutisille ryhmäjohtaja Kalle Jokinen sanoo, että valiokuntavastaavat antavat normaalisti tilannekatsauksen ennen eduskuntaryhmän kokousta.