Kansanedustaja Jutta Urpilaisen (sd.) mukaan yhä useampi tulee jatkossa työskentelemään kulttuurin ja elämysten parissa. Hänen mielestään onkin tärkeää, että edellytykset taataan yhteiskunnan puolelta riittäviksi.
– Tähän liittyy esimerkiksi yrittäjien sosiaaliturvan kehittäminen ja paremmat tukiverkostot itsensä työllistäjille, hän sanoo mielipidekirjoituksessaan sanomalehti Pohjalaisessa.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Urpilainen kertoo, että Euroopan matkailukomissio arvioi matkailun kasvavan Suomessa 5-10 prosenttia.
Mainos - sisältö jatkuu alla
– Näin kulttuurista hyötyvät paitsi yksilöt, myös oma taloutemme.
Myös tuki kulttuuritapahtumille on hänen mukaansa tärkeää.
– Panostus kulttuuriin on myös sosiaalinen investointi, sillä sen vaikutukset ihmisten hyvinvointiin ovat kiistattomat.