SDP:n Pia Viitanen kehuu avausta takuueläkkeiden tasokorotuksesta

Sosialidemokraattien kansanedustaja pitää avausta takuueläkkeiden korottamisesta hyvänä.

Kansanedustaja Pia Viitanen (sd.) on tyytyväinen keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkosen esitykseen nostaa takuueläkkeitä syksyn budjettiriihessä.

– Hyvä, että nyt Kaikkosella sytytti, tosin hieman myöhäisheränneisesti. Vielä alkuvuodesta keskusta äänesti vastaan, kun SDP esitti helmikuussa ohjelmaa eläkkeensaajien köyhyyden torjumiseksi, johon kuuluvat myös takuueläkkeiden ja pienten työeläkkeiden tasokorotus, Viitanen sanoo tiedotteessaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hänen mukaansa hallitus on vaikeuttanut monin tavoin pieni- ja keskituloisten eläkkeensaajien asemaa maksukorotuksin, leikkauksin ja lääkekorvausten heikentämisen myötä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Nyt, kun omatunto on löydetty, olisi samassa yhteydessä korjattava myös eläkkeensaajien verotusta.

Viitasen mukaan Juha Sipilän (kesk.) hallitus eriarvoisti eläkkeensaajien verotuksen palkansaajiin nähden heti ensimmäisessä budjettiesityksessään.

– Olisi ryhdikästä nyt korjata hallituksen eläkkeensaajien kohdistunut verolupauksen pettäminen. Tukea tulee syksyn budjettiriihessä, kun hallitus toivottavasti nyt tähän Kaikkosen esitykseen tarttuu. Odotankin, että syksyllä näemme laajemman ohjelman eläkeläisköyhyyden torjumiseksi.

Mainos