”Se joka kertoo, että tämän taudin kanssa voi elää, on hullu”

Epidemiologi muistuttaa eloon jääville mahdollisesti jäävistä vammoista.
Pietarin EM-kisojen koronatartunnat ovat palauttaneet pandemian nousuvaiheen Suomeen. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN
Pietarin EM-kisojen koronatartunnat ovat palauttaneet pandemian nousuvaiheen Suomeen. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN

Australialainen epidemiologi ja tutkija Zoe Hyde on jakanut twitterissä tutkimustuloksia, jotka kertovat vakavista verenhyytymishäiriöstä koronapotilailla.

– COVID-19 täyttää veritulpilla keuhkosi (ja muut osat ruumiistasi). Jos jäät henkiin, sinulle voi jäädä vamma, Zoe Hyde toteaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

– Tämä ei ole tauti jonka kanssa ”voimme oppia elämään”, ja jokainen joka sinulle sanoo niin on hullu, hän puuskahtaa yleisestä sanonnasta.

– COVID-19:sta ei tarvitse tulla endeemistä (kotoperäinen, vakiintunut). Meillä on valinta.

Mainos