Senaattori tekemässä ryhmäkanteen – Obaman hallinto joutumassa oikeuteen NSA:sta?

Senaattori Rand Paul on haastamassa presidentti Barack Obaman hallinnon oikeuteen NSA:n toiminnasta suojellakseen maan perustuslain neljättä lisäystä, kertoo Fox News. Lisäys rajoittaa viranomaisten oikeutta tehdä henkilötarkastuksia ja kotietsintöjä.
Mainos - sisältö jatkuu alla

Senaattori Rand Paulin mukaan kyse on perustuslaillisesti ennen kaikkea siitä, voidaanko yhtä etsintäkuulutusta soveltaa miljooniin ihmisiin. Sen vuoksi hän päätti alkaa keräämään nimiä ryhmäkanteeseen puoli vuotta sitten. Jokainen matkapuhelimen omistava kansalainen on oikeutettu liittymään siihen. Mukana onkin satoja tuhansia kansalaisia.

Tavoitteena ryhmäkanteella on saada sille oikeuskäsittely ja asian perustuslaillisuuskysymysten vuoksi sen toivotaan etenevän aina korkeimpaan oikeuteen saakka.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Senaattorin mielestä tärkeintä on saada presidentti Barack Obama noudattamaan perustuslakia. Hänen mukaansa turvallisuus ja puolustautuminen terrorismilta eivät voi tarkoittaa sitä, että jokaisen kansalaisen on luovuttava omasta yksityisyydestään.

Mainos