– Ihanat kollegat, on aika sanoa good bye! Lähes 20 vuotta suoria kysymyksiä suorissa lähetyksissä. Huikea matka tv:n tekemisen – niin kameran edessä kuin takana, Ylen toimittaja Susanne Päivärinta kirjoitti Suomen Kuvalehden mukaan kollegoilleen lähettämässään sähköpostissa.
Päivärinta lähetti viestissään terveisiä vastaavalle päätoimittajalle Atte Jääskeläiselle.
– Sensuurisi ja kova johtamistyylisi tunnetaan jo Japania myöten. Oliko Yleisradion eettisten ohjeiden mukaista antaa kirjallinen varoitus ja irtisanomisella uhkaus Ruben Stillerille pelkästä pääministeri (Juha) Sipilän ajattelemisesta? Seisotko yhä sen väitteesi takana, että totaalikielto olla käsittelemättä pääministeri Sipilää oli perustelua, koska Sipilä oli ollut käytännössä neljä päivää Ylessä pääuutinen, Päivärinta kirjoitti.
Päivärinta kiitti viestissään entistä lähetysyksikön päällikköä Petri Jauhiaista.
– Kiitos, ettet antanut minulle reilu vuosi sitten kirjallista varoitusta, vaikka päätoimittaja Atte Jääskeläinen oli kertomasi mukaan käskenyt vetämään minulle kovaa linjaa, antamaan varoituksen ja irtisanomisella uhkauksen.
Ylen toimitusjohtajaa Lauri Kivistä Päivärinta kiittää tapaamisesta.
– Tapaamisemme lopuksi totesin, että jollei asiat Yleisradiossa muutu, minä muutan yhtiöstä, Päiväranta kirjoitti.