Tapani Ruokanen jäi eläkkeelle Suomen Kuvalehden päätoimittajan tehtävästä viime vuoden elokuussa. Hän toimi lehden päätoimittajana vuodesta 1996 lähtien.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Ruokanen kertoi Helsingin Sanomien Studio Kulmapöydän haastattelussa, että voisi ”myös yrittää tehdä jotain”, kun on vuosikymmenten ajan arvostellut poliitikoiden toimintaa ja kirjoittanut vallan vahtikoirana.
Mainos - sisältö jatkuu alla
– Eräät kokoomuslaiset ystävät ottivat yhteyttä ja pääministerikin soitti, Ruokanen kertoi.
Hän totesi keskustelleensa myös keskustan kanssa ehdokkuudesta, mutta päätyneensä lopulta kokoomukseen.