Soininvaara taas ”Ollilan mötikän” kimpussa: ”Isoveli tietää kaiken jo nyt”

Vihreiden kansanedustaja uskoo, että kilometriveron hyödyt ovat isommat kuin haitat.

Kansanedustaja Osmo Soininvaara (vihr.) pohtii jälleen blogissaan ns. Ollilan mötikän ominaisuuksia. Hänen mielestään kilometriveron keräämiseen tarkoitettu laite ei tuo tietosuojaongelmaa mukanaan.

Soininvaara mielestä ”isoveli” tietää suomalaisista niin suuren määrän asioita jo nyt, että Ollilan mötikkä ei juuri voisi kerätä rekisteriin enää uutta tietoa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Isoveli tietää tarkalleen, missä kännykkämme liikkuu, saa selville olinpaikkamme aina kun avaamme facebookin tai Hesarin nettiversion paikallissäineen. Lisäksi hän tietää kaikki ostoksemme, joissa olemme näyttäneet S-etukorttia tai muuta vastaavaa urkintatarkoitukseen tehtyä asiakaskorttia.

Myös autoreitit isoveli tietää, koska kännykkä paljastaa ne. Kännykän sulkeminenkaan ei auta, vaan kännykkä pitää jättää kotiin, Soininvaara toteaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Soininvaara kannattaa tiemaksuja, koska hänen mielestään ne vähentävät ruuhkia. Hän uskoo, että hyödyt kuittaavat kustannukset.

Lue myös:

Gps-tiemaksulaitteen hinta ehkä viisikymppiä – ”mutta tämä on vasta alkua”

Mainos