Stubb ja Hautala Afrikkaan – kauppa ja kehitysyhteistyö vihdoinkin yhdessä

Ministerit uskovat, että kauppa poistaa köyhyyttä.

Ulkomaankauppaministeri Alexander Stubb (kok.) ja kehitysministeri Heidi Hautala (vihr.) matkustavat ensi viikolla Sambiaan ja Tansaniaan Team Finland -matkalle. Kyseessä on ensimmäinen kaupan ja kehitysyhteistyön yhteismatka. Matkalle osallistuu myös yrityksistä ja kansalaisjärjestöistä koostuva delegaatio.

– Kauppa on yksi tehokkaimpia keinoja tukea köyhiä maita, Stubb sanoo.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Matkalla on tarkoitus edistää luonnonvara- ja it-sektorien vientiä Afrikan maihin. Sambia ja Tansania ovat maailman nopeimmin kasvavia talouksia mutta silti köyhiä kehitysmaita. Suomen kauppa etenkin Sambian kanssa kasvaa nopeasti, toteavat Hautala ja Stubb tiedotteessaan.

– On aika katsoa asioita uusin silmin, ja tämä uudentyyppinen yhteismatka on siihen hyvä mahdollisuus, Hautala sanoo.

Team Finland edistää Suomen kauppasuhteita eri puolilla maailmaa.

Mainos