Suomen ja USA:n presidentit soittivat yhdessä Ruotsin pääministerille

Ruotsin pää- ja puolustusministerit vierailevat Suomessa lauantaina.
Sauli Niinistö (vas.) ja Joe Biden. LEHTIKUVA / AFP Jim Watson
Sauli Niinistö (vas.) ja Joe Biden. LEHTIKUVA / AFP Jim Watson

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja Yhdysvaltain presidentti Joe Biden soittivat tapaamisessaan Ruotsin pääministeri Magdalena Anderssonille. Niinistö kertoi asiasta lehdistötilaisuudessa Washingtonissa myöhään perjantaina.

– Presidentti Biden keksi tuossa tapaamisemme lopussa, että mitä jos soitetaan Ruotsin pääministerille, ja kyllähän se sitten onnistui. Että ensimmäiset terveiset hän sai jo puhelimen välityksellä, Niinistö kertoi medialle.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Pääministeri Andersson ja Ruotsin puolustusministeri Peter Hultqvist vierailevat Suomessa lauantaina.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Huomenna me keskustelemme tietysti siitä, mitä täällä on keskusteltu ja toisaalta jatkamme pohjoismaista keskinäistä pohdintaa, presidentti totesi.

LUE MYÖS:

Presidentti Sauli Niinistö: Yhteistyö Yhdysvaltain kanssa syvenee

Mainos