Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja Yhdysvaltain presidentti Joe Biden soittivat tapaamisessaan Ruotsin pääministeri Magdalena Anderssonille. Niinistö kertoi asiasta lehdistötilaisuudessa Washingtonissa myöhään perjantaina.
– Presidentti Biden keksi tuossa tapaamisemme lopussa, että mitä jos soitetaan Ruotsin pääministerille, ja kyllähän se sitten onnistui. Että ensimmäiset terveiset hän sai jo puhelimen välityksellä, Niinistö kertoi medialle.
Pääministeri Andersson ja Ruotsin puolustusministeri Peter Hultqvist vierailevat Suomessa lauantaina.
– Huomenna me keskustelemme tietysti siitä, mitä täällä on keskusteltu ja toisaalta jatkamme pohjoismaista keskinäistä pohdintaa, presidentti totesi.
LUE MYÖS:
Presidentti Sauli Niinistö: Yhteistyö Yhdysvaltain kanssa syvenee