Suomen Moskovan-lähettiläs kutsuttiin puhutteluun

Venäjän ulkoministeriö syyttää Suomea aggressiivisista päätöksistä.
Venäjän ulkoministeriön rakennus Moskovassa.
Venäjän ulkoministeriön rakennus Moskovassa.

Suomen Venäjän-suurlähettiläs Antti Helanterä on kutsuttu puhutteluun Venäjän ulkoministeriöön.

Venäläistiedotteen mukaan syynä on Suomen Yhdysvaltain kanssa allekirjoittama DCA-puolustusyhteistyösopimus.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Venäjän ulkoministeriö syyttää Suomea Naton sotilaallisten kykyjen tuomisesta ”meidän rajallemme”, ja kertoo tämän uhkaavan Venäjän turvallisuutta.

Venäjän kerrotaan ryhtyvän tarvittaviin toimiin ”Suomen ja sen Nato-liittolaisten” aggressiivisiin päätöksiin vastaamiseksi.

– Hyvien naapurussuhteiden tilan muuttaminen tällä alueella mahdollisen vastakkainasettelun tilaksi on täysin Suomen nykyisten päättäjien syytä, venäläistiedotteessa todetaan.

Mainos