Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä on lyhentänyt keskustan puoluevelkoja 75 000 eurolla yhdessä vaimonsa ja oman sijoitusyhtiönsä kanssa. Asiasta kertoo keskustalehti Suomenmaa.
Sipilä lahjoitti rahat puolueelle osana pyöräilykampanjaansa. Pyörät pyörimään -kampanjassa Sipilä ajoi pyörällä Oulusta Helsinkiin.
Kampanja tuotti keskustalle yhteensä 250 000 euroa. Keskusta sai lahjoituksia 80 tukijalta. Parikymmentä lahjoitti yli 1 500 euroa.
Keskusta lyhensi pankkivelkojaan 250 000 eurolla viime perjantaina, kertoo puoluesihteeri Timo Laaninen. Velkaa on jäljellä 285 000 euroa.
– Enää ei voi puhua umpivelkaisesta kepusta, hän sanoo.
EDIT klo 13.08. Sipilä kertoi maanantaina Arvopaperi-lehdelle myyneensä omistuksensa Elektrobit-yhtiössä kuudella miljoonalla eurolla.