Suomesta ei kohta pääse USA:an rokottamattomana

Yhdysvallat sallii jatkossa maahan vain rokotetut matkailijat.
Matkustajia Chicagon O'Haren kansainvälisellä lentokentällä USA:ssa. LEHTIKUVA / AFP Kamil Krzaczynski
Matkustajia Chicagon O'Haren kansainvälisellä lentokentällä USA:ssa. LEHTIKUVA / AFP Kamil Krzaczynski

Yhdysvallat aikoo ottaa tiukan linjan matkailijoiden maahantuloon. Jatkossa maahan päästetään joitakin poikkeuksia luukunottamatta vain täysin rokotetut henkilöt.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Nimettömänä pysyttelevä Valkoisen talon virkamies kertoo NBC Newsille, että rokotusvaatimus ulkomaisille matkailijoille aiotaan saattaa voimaan vaiheittain.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Uusien sääntöjen voimaantulosta ei ole vielä tarkempaa tietoa. NBC Newsin mukaan suunnitelma halutaan kuitenkin valmiiksi siihen mennessä, kun Yhdysvallat jälleen avautuu. Jos mitään yllättävää ei tapahdu, puhutaan siis käytännössä viruksen deltavariantin aiheuttaman nykyisen aallon jälkeisestä ajasta.

Yhdysvallat epää tällä hetkellä pääsyn maahan useimmilta ulkomaalaisilta, jotka ovat olleet Britanniassa, EU-alueella, Irlannissa, Kiinassa, Intiassa, Etelä-Afrikassa, Iranissa tai Brasiliassa viimeisen 14 päivän aikana.

Mainos