”Suomi on joutunut tekemään enemmän samalla, kun osa jäsenmaista on voinut jopa lisätä päästöjään”

Kokoomuksen varapuheenjohtaja Anne-Mari Virolaisen mukaan EU:n ilmasto- ja energialinjat ovat vahvasti järkivihreitä. Hän pitää erityisen tärkeänä, että päätösten myötä taakanjako jäsenmaiden välillä on jatkossa tasapainoisempi.

Kokoomuksen varapuheenjohtaja, kansanedustaja Anne-Mari Virolainen on tyytyväinen, että EU-maiden johtajat pääsivät neuvotteluissaan sopuun vuoteen 2030 ulottuvista ilmasto- ja energiapolitiikan linjoista. Hänen mukaansa linjat ovat vahvasti järkivihreitä.

”Saavutettu neuvottelutulos on mielestäni järkivihreä kompromissi ja se antaa hyvät lähtöasetelmat EU:lle kansainvälisiin ilmastoneuvotteluihin”, Virolainen kertoo tiedotteessaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hän pitää erityisesti Suomelle tärkeänä sitä, että tehtyjen päätösten myötä taakanjako jäsenmaiden välillä on jatkossa mahdollisimman tasapainoinen.

Mainos - sisältö jatkuu alla

”Tähän saakka muun muassa Suomi on joutunut tekemään enemmän samalla, kun osa köyhimmistä jäsenmaista on voinut jopa lisätä päästöjään.”

Virolainen kertoo olevansa erittäin tyytyväinen siihen päätökseen, että jatkossa yksikään EU:n jäsenmaa ei voi enää näin toimia.

”Sääntöjen ollessa kaikille samat, uskon sen vaikuttavan positiivisella tavalla yksityisen sektorimme kilpailukykyyn sekä puhtaan sektorin kehittämisen mahdollisuuksiin”, Virolainen sanoo.

Mainos