Tapahtuma-alan johtaja Ylelle: Pääministerin tviitti ei riitä

Hallitus on luvannut poistaa kahden metrin turvavälisäännön, mutta tapahtuma-alalla ei vielä olla luottavaisia.
Hallitus on sopinut turvavälisäännön poistamisesta. LEHTIKUVA / SILJA-RIIKKA SEPPÄLÄ
Hallitus on sopinut turvavälisäännön poistamisesta. LEHTIKUVA / SILJA-RIIKKA SEPPÄLÄ

Tapahtuma-alalla suhtaudutaan epäillen pääministeri Sanna Marinin (sd.) ilmoitukseen kahden metrin turvavälisäännöstä luopumisesta, Yle kertoo.

Marin tviittasi asiasta eilen. Hänen mukaansa tartuntatautilain muutos on sosiaali- ja terveysministeriön käsittelyssä ja viedään eduskuntaan mahdollisimman pian. Verkkouutiset kertoi asiasta tässä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Tapahtumateollisuus ry:n johtaja Kati Kuusisto toteaa Ylelle, ettei toimialan tilanne ole muuttunut yhtään paremmaksi sitten eilisen. Hän muistuttaa, että esimerkiksi pääkaupunkiseudulla on peruuntunut tänäänkin lisää tapahtumia, muun muassa messuja.

Hän luonnehtii pääministeri Marinin ilmoitusta ”tviitiksi muiden tviittien joukossa”.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Se on kai edelleen niin, että maata ei johdeta Twitterissä. Odotamme konkreettisia päätöksiä, joilla on konkreettisia vaikutuksia.

Kuusisto kummastelee myös hallituksen ja aluehallintoviranomaisten välistä vääntöä.

– Tuntuu aika hurjalta, että tapahtuma-alan suurin toiminta-alue eli eteläinen Suomi on voimakkaiden rajoitusten vallassa, ja että työtä, toimeentuloa ja yrittämisen mahdollisuuksia peruuntuu koko ajan. Hallitus ja avi eivät tunnu millään tavalla ymmärtävän tapahtuma-alan vaikutusta työllistäjänä ja verotulojen synnyttäjänä.

Mainos