Tehohoitajan hätähuuto: Eikö olisi pikku hiljaa aika toimia

HUS:n tehohoitajan mukaan rajat tulevat vastaan.
Sairaaloiden kuormitus on kasvanut tartuntamäärien lisääntyessä. LEHTIKUVA / HEIKKI SAUKKOMAA
Sairaaloiden kuormitus on kasvanut tartuntamäärien lisääntyessä. LEHTIKUVA / HEIKKI SAUKKOMAA

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri HUSissa teho-osaston hoitajana työskentelevä Tuukka Tikka soittaa hälytyskelloja sairaanhoidon kapasiteetista pahenevassa koronaepidemiassa. Hän vaatii toimia niin rajoitusten kuin rokotustenkin osalta.

Hän kertoo Twitterissä, että teho-osaston kolmesta moduulista kaksi on nyt koronapotilaiden käytössä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Viime yönä yövuoro joutunut siirtämään puhtaat potilaat yhteen moduuliin. Ylipaikoilla oltiin, tehohoitaja Tuukka Tikka tilittää.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Eikö jo nyt pikku hiljaa olisi aika saada rajoituksia aikaan ja rokotuksia lisää jaettua?, hän jatkaa.

Suomen epidemia on rikkonut ennätyksiä. Viime viikon perjantaina sairaalahoidossa oli 277 potilasta, joista 41 teholla. Vuorokaudessa perjantaina rekisteröitiin 1[nbsp]191 tartuntaa. Vastaava luku kaksi viikkoa sitten oli 788.

Mainos