Teknologiateollisuuden työehdoista löytyi sopu

Neuvottelutulos menee seuraavaksi neuvotteluosapuolten hallintojen käsittelyyn.

Teknologiateollisuuteen on syntynyt neuvottelutulos työnantajapuolta edustavan Teknologiateollisuuden ja työntekijäpuolta edustavan Teollisuusliiton välille.

– Neuvottelutulos menee nyt molempien osapuolten hallintojen käsittelyyn. Käsittelyn tuloksesta ja mahdollisen sopimuksen sisällöstä kerrotaan huomenna loppuiltapäivästä, kertoo Teknologiateollisuuden työmarkkinajohtaja Minna Helle Twitterissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Osapuolet neuvottelivat eilisestä torstaista alkaen ilman valtakunnansovittelijaa.

Neuvotteluja teknologiateollisuuden työehtosopimuksesta on käyty viime elokuusta lähtien. Valtakunnansovittelija Vuokko Piekkala on tehnyt kaksi sovintoesitystä, jotka on aiemmin hylätty.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Suurin erimielisyys on koskenut palkankorotusten tasoa. Teknologiateollisuuteen mahdollisesti nyt hyväksyttävää sopimusta pidetään liittokierroksen päänavaajana, jota muiden alojen odotetaan seuraavan.

Teknologiateollisuuden ratkaisun piirissä on noin 93[nbsp]000 työntekijää.

Mainos