Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mielestä eläkeikää tulisi nostaa Suomessa. Hänestä olisi hyvä, että työmarkkinajärjestöt pääsisivät asiasta yhteisymmärrykseen.
Mainos - sisältö jatkuu alla
– Se on huono asia, että hallitus on ulkoistanut tämän eläkeratkaisun, mutta itse päätöshän (eläkeiän nostosta) tarvitaan, Soini kommentoi asiaa Verkkouutisille perussuomalaisten eduskuntaryhmän kesäkokouksen yhteydessä Vantaalla.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Soini arvostelee kuitenkin eläkeuudistuksen toimintatapaa. Hänestä eläkeiän nostosta olisi hyvä päättää yhdessä kolmikantaisesti niin, että ”hallitus ja eduskuntakin ovat mukana”.
– Me olemme sellaisessa liemessä tässä maassa talouden suhteen, että nyt näitä rakenteellisia uudistuksia tarvitaan, kiteyttää Soini.