Timo Soini: Päätös eläkeiän nostosta tarvitaan

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini sanoo Verkkouutisille toivovansa työmarkkinajärjestöjen pääsevän asiasta yhteisymmärrykseen.

Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mielestä eläkeikää tulisi nostaa Suomessa. Hänestä olisi hyvä, että työmarkkinajärjestöt pääsisivät asiasta yhteisymmärrykseen.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Se on huono asia, että hallitus on ulkoistanut tämän eläkeratkaisun, mutta itse päätöshän (eläkeiän nostosta) tarvitaan, Soini kommentoi asiaa Verkkouutisille perussuomalaisten eduskuntaryhmän kesäkokouksen yhteydessä Vantaalla.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Soini arvostelee kuitenkin eläkeuudistuksen toimintatapaa. Hänestä eläkeiän nostosta olisi hyvä päättää yhdessä kolmikantaisesti niin, että ”hallitus ja eduskuntakin ovat mukana”.

– Me olemme sellaisessa liemessä tässä maassa talouden suhteen, että nyt näitä rakenteellisia uudistuksia tarvitaan, kiteyttää Soini.

Mainos