Työntekijät pyysivät lakon perumista – ”upea päätös”

Kansanedustajan mukaan oma työpaikka on tärkeämpi kuin oppositiopolitiikan tukeminen.
Nokian renkaiden pääkonttori Nokialla. LEHTIKUVA / JUSSI NUKARI
Nokian renkaiden pääkonttori Nokialla. LEHTIKUVA / JUSSI NUKARI

Ammattiliitto Pro on perunut vuorokauden mittaiseksi suunnitellun poliittisen lakon Nokian renkaiden tehtaalla. Liitto vahvistaa asian verkkosivuillaan.

Ylen uutisen mukaan lakko peruttiin työntekijöiden aloitteesta. Ammattiliitto päätyi perumaan lakon, koska sillä ei olisi ollut liiton toivomia vaikutuksia.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Kokoomuksen kansanedustaja Timo Heinonen kiittelee viestipalvelu X:ssä tehtaan työntekijöitä.

– Rohkea ja upea päätös työntekijöiltä. Oma työpaikka ja yrityksen selviäminen on tärkeämpää kuin SDP:n oppositiopolitiikan tukeminen SAK:n painostamana, Timo Heinonen kirjoittaa.

Lakon perumista kommentoi myös Sinuhe Wallinheimo (kok.).

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Ei kuulemma kannattanut tehdä lakkotoimenpiteitä, joilla ei ole vaikutusta. Hienoa, että nimenomaan työntekijät päättivät näin. Erittäin hyvä päätös. Soisi tämäntyyppisten ratkaisujen yleistyvän.

Mainos