Urpilainen: ”Tässä ajassa ei ole mitään fantastista”

SDP:n puheenjohtaja, valtiovarainministeri Jutta Urpilainen perusteli puoluevaltuuston kokouksessa hallitustaivalta ja sen aikana tehtyjä päätöksiä. Hänen mukaansa SDP:n rooli on uudistajan ja rehellisen vastuunkantajan rooli.

SDP:n puoluevaltuustossa puhunut puolueen puheenjohtaja Jutta Urpilainen kannusti puoluetta jatkamaan hallitustaivalta. Hän perusteli sekä kolmen vuoden aikana tehtyjä ratkaisuja, että kehysriihen päätöksiä. Urpilaisen mukaan puolue on saanut aikaan paljon, vaikka ajat ovat olleet hyvin vaikeat.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Olemme halunneet vahvistaa luottamusta Suomeen ja luottamusta Suomen talouteen. Sen luottamuksen varassa on suomalaisten työpaikkojen tulevaisuus.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Urpilaisen mielestä hallituskausi on ollut pitkälti kriisijohtamista. ”Meidän on pitänyt hoitaa eurokriisiä ja julkisen talouden kestävyyskriisiä. Tämä hallituskausi on ollut myös muutosjohtamista. Meidän on pitänyt luoda välineitä, joilla voimme menestyä maailmantalouden murroksessa ja ikärakenteen muutoksessa”, hän linjasi. Urpilaisen mukaan ”Suomen etu on SDP:n etu”.

– Tässä ajassa ei ole mitään fantastista. Ajat ovat kovia. Päätökset ovat kipeitä.

Mainos