Yhdysvaltain edustajainhuone on äänestänyt Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyyksien puolesta, kertoo The Hill.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Asiaa koskeva päätöslauselma hyväksyttiin äänin 394-18. Vastaan äänestäneet ovat republikaanipuolueen edustajia.
Mainos - sisältö jatkuu alla
– Suomi ja Ruotsi lisäävät yhdessä merkittävästi Naton yhteisen puolustuksen valmiuksia ja tekevät Baltian alueesta paljon turvallisemman Venäjän aggressiota vastaan, sanoi edustajainhuoneen enemmistöjohtaja Steny Hoyer päätöslauselman käsittelyssä.
Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyyksien käsittely etenee seuraavaksi senaattiin, joka tekee ratifionnista lopullisen päätöksen.