Keskiviikkona avattu Espoon Keilaniemen suurtunneli on välittänyt Kehä I:n liikennettä itään liiankin tehokkaasti, kirjoittaa Länsiväylä. Havainnosta kertoi lehdelle Tieliikennekeskuksen liikennekeskuspäällikkö Mika Jaatinen.
Leppävaaran suuntaan on etenkin Kalevalantien – Tekniikantien valoristeykseen kertynyt pitkiä jonoja, eikä välityskyky ole riittävä.
Mainos - sisältö jatkuu alla
– Valojen on annettava idän suuntaan enemmän vihreää, sanoo Jaatinen.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Uusi tunneli ja sen ympäristössä käynnissä olevat työmaat ovat aiheuttaneet ruuhkia myös Westendin ja Lauttasaaren suunnista Keilaniemeen, lehti kertoo.
Mika Jaatisen mukaan tämänkaltaisia ruuhkia ei ole Länsiväylällä nähty vuosiin. Autoilijoiden on nyt totuteltava tilanteeseen.