Tiistaina vihitty Gasumin kaasuasema Hämeenlinnassa Paroistentiellä avautui autoilijoiden käyttöön jo viime viikolla.
– Uusi kaasutankkausasema sijoittuu Hämeenlinnaan keskelle Suomen kasvukäytävää, ja olemme erityisen iloisia, että olemme jatkossa osa koko Etelä-Suomen kaasutankkausverkostoa. Tämä kaasutankkausasema symboloi Hämeenlinnan sitoutumisesta hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen, ja kaasun liikennekäyttö on iso askel tätä kohti, kertoo Hämeenlinnan kaupunginjohtaja Timo Kenakkala Gasumin tiedotteessa.
Gasum kertoo avaavansa seuraavien vuosien aikana 35 uutta tankkausasemaa. Suunnitteilla on useita asemia muun muassa pääkaupunkiseudulle, Turkuun, Ouluun ja Lahteen.
– Uusia tankkausasemia otetaan käyttöön kesän aikana useammalla paikkakunnalla, ja ensi viikolla vihimme käyttöön Porin ensimmäisen kaasutankkausaseman. Kesälomien jälkeen vihitään käyttöön asemat Vantaalla ja Jyväskylässä, kertoo Gasumin biokaasuliiketoiminnan johtaja Jukka Metsälä.