Vain Amerikassa: ”Luontovihaajat” säätävät autonsa savuttamaan – video

"Miehekkäät" miehet osoittavat mieltään pakokaasun avulla.

Joukko yhdysvaltalaisia ympäristönsuojelun vastustajia on alkanut säätää avolava-autonsa savuttamaan mustaa pakokaasua mielenosoituksena presidentti Barack Obaman politiikkaa vastaan, kertoo Vocativ-julkaisu.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Auto säädetään syöttämään liikaa polttoainetta moottoriin, jolloin se palaa vajavasiesti ja päästää ylimääräistä pakokaasua. Tämän lisäksi lavalle asennetaan savutusteline (smoke stack), joka ohjaa pakokaasun haluttuun suuntaan, esimerkiksi pyöräilijöiden päälle. Tapahtumasta otetaan kuvia ja videoita, jotka ladataan internetiin.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Jos Obama ajaa ympäristön asiaa tai jos hän ajaa sitä tai tätä, me emme. Savutusteline on minun tapani näyttää keskisormea. Haluatko puhtaan ilman ja pienen hiilijalanjäljen? Haista p***a, sanoo nimettömänä pysyvä Obaman vastustaja.

Tapa on levinnyt erityisesti pienten yhdysvaltalaiskaupunkien ”miehekkäiden” miesten keskuuteen. He halveksivat Toyota Prius -hybridiautoja.

Mainos