Vakoillaanko kongressiakin? – NSA ei kiistä

NSA ei kiistä, etteikö se vakoilisi Yhdysvaltain kongressia, mutta se ei myöskään myönnä sitä suoraan, kertoo Huffington Post. Organisaatio kertoo sitoutuneensa täyteen läpinäkyvyyteen kongressin kanssa.
Mainos - sisältö jatkuu alla

NSA:n tiedottajan mukaan kongressin jäsenillä on sama yksityisyyssuoja, kuin yksittäisillä kansalaisillakin. Asiaa tiedusteli aiemmin senaattori Bernie Sanders NSA:lle lähettämässään kirjeessä. Kysymys kuului ”onko NSA vakoillut, tai vakoileeko se tällä hetkellä kongressin jäseniä tai muita luottamushenkilöitä?”

Kysymys on myös määrittelystä. NSA ei pidä metatiedon keräämistä puheluista ja sähköposteista vakoiluna. Sanders on tästä eri mieltä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

NSA:n tiedetään vakoilleen myös kongressin jäseniä 1980-luvulla.

Mainos