Valinnanvapauslaki eduskuntaryhmien käsittelyssä

Hallituspuolueiden neuvottelijat löysivät sovun kokonaisuudesta eilen aamupäivällä.

Hallituspuolueiden eli keskustan, kokoomuksen ja sinisten eduskuntaryhmät saavat tänään iltapäivällä hyväksyttäväkseen sosiaali- ja terveyspalveluiden valinnanvapaudesta neuvotellun kokonaisuuden.

Viimeisin vääntö käytiin asiakassetelin käytön velvoitteesta erikoissairaanhoidossa ja setelin käyttöönoton vaiheistuksesta.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Keskustan ja sinisten eduskuntaryhmien kokoukset alkavat kello 14 ja kokoomuksen kello 14.30. Ryhmien puheenjohtajien ja vastuuministereiden odotetaan tiedottavan asiasta kokousten jälkeen ennen kello 16 alkavaa eduskunnan kyselytuntia.

Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) ja valtiovarainministeri Petteri Orpo (kok.) eivät osallistu eduskuntaryhmiensä kokouksiin, koska he ovat Brysselissä.

Sosiaali- ja terveysministeriön virkamiehet esittelevät toimittajille valinnanvapauslain luonnosta kokousten jälkeen kello 16.30.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Lakiluonnos on tarkoitus lähettää lausunnoille loka-marraskuun vaihteessa.

Lue myös:

Julkinen sektori lobbaa valta-asemaansa sotessa – ”Kansalaisten etu unohtuu”

Sote-asiantuntijoilla asiakasseteleistä eri näkemyksiä: ”Normaalia pelkoa uudistuksia kohtaan”

Mainos