Valtio myi omistuksensa Raskonesta Lease Deal Groupille

Valtiolle tuloutuu kaupasta 7,2 miljoonaa euroa.

Suomen valtio on myynyt 85 prosentin omistuksensa hyötyajoneuvojen huoltopalveluja tarjoavasta Raskone Oy:stä suomalaiselle monialakonserni Lease Deal Group Oyj:lle.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Valtiolle tuloutuu 7,2 miljoonaa euroa, joka sisältää Raskoneelle myönnetyn pääomalainan takaisinmaksun. Valtion kokonaan omistama erityistehtäväyhtiö Governia Oy myi samalla kaupalla 15 prosentin omistuksensa Raskoneesta.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Valtion omistajapoliittiseen linjaan kuuluu, että tarvittaessa omistuksista voidaan hallitusti luopua, mutta toisaalta tarvittaessa voidaan yhtiöitä myös perustaa, selvittää valtion omistajaohjauksesta vastaava elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk.).

Lintilän mukaan valtiolla ei ole strategista intressiä Raskoneen omistukseen, ja kauppa vahvistaa yhtiön mahdollisuuksia kasvaa ja kehittyä haastavassa markkinatilanteessa.

Mainos