Alexander Stubbin mukaan väite siitä, 90 prosenttia hallintarekistereitä koskevista viranomaislausunnoista olisi myönteisiä, oli hänen virheensä.
– Virhe on vain ja ainoastaan minun. En missään nimessä halunnut tahallisesti johtaa tässä kysymyksessä ketään harhaan, Stubb sanoi Tampereella pitämässään tiedotustilaisuudessa Ylen mukaan.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla
Stubbin mukaan luku 90 prosenttia oli peräisin hänen ”omasta päästään”. Todellisuudessa noin 10 prosenttia viranomaislausunnoista oli myönteisiä hallintarekisterit sallivalle lakiuudistukselle.
– Prosenttiluku, jota käytin viranomais- tai muista lausunnoista oli kerta kaikkiaan virheellinen ja pyydän sitä nöyrästi anteeksi, Stubb sanoi.
Hallitus käsittelee arvopaperikeskusasetuksen kohtaloa tiistaina.