Valtiovarainministeri Stubb: Virhe oli vain ja ainoastaan minun

Valtiovarainministeri Alexander Stubb ottaa täyden vastuun hallintarekisterikysymykseen liittyvistä virheistä.

Alexander Stubbin mukaan väite siitä, 90 prosenttia hallintarekistereitä koskevista viranomaislausunnoista olisi myönteisiä, oli hänen virheensä.

– Virhe on vain ja ainoastaan minun. En missään nimessä halunnut tahallisesti johtaa tässä kysymyksessä ketään harhaan, Stubb sanoi Tampereella pitämässään tiedotustilaisuudessa Ylen mukaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Stubbin mukaan luku 90 prosenttia oli peräisin hänen ”omasta päästään”. Todellisuudessa noin 10 prosenttia viranomaislausunnoista oli myönteisiä hallintarekisterit sallivalle lakiuudistukselle.

– Prosenttiluku, jota käytin viranomais- tai muista lausunnoista oli kerta kaikkiaan virheellinen ja pyydän sitä nöyrästi anteeksi, Stubb sanoi.

Hallitus käsittelee arvopaperikeskusasetuksen kohtaloa tiistaina.

Mainos