”Vasemmisto verottaisi kaikki työn tulokset” – siniset vaatii uusia veronkevennyksiä

Sinisten ryhmäjohtajan mielestä hyvää talouskehitystä pitää vauhdittaa uusilla veronkevennyksillä.

Sininen eduskuntaryhmä puolustaa vahvasti hallituksen tekemiä 1,2 miljardin euron tuloveronkevennyksiä, jotka painotettiin pieni- ja keskituloisille, vaikka talouspolitiikan arviointineuvosto katsoo, että kotimaista kysyntää lisäävälle talouspolitiikalle ei ole tarvetta.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Veroja ei pidä kiristää, vaan päinvastoin hallituksen on harkittava uusia veronkevennyksiä. Talous kasvaa ja vienti vetää. Työllisten määrä on viimeisen vuoden aikana kasvanut yli 80 000:lla. Tätä hyvää kehitystä ei pidä vaarantaa, vaan vauhdittaa, sinisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Simon Elo sanoo tiedotteessa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Sinisten mielestä on oikein, että tavallinen työntekijä saa merkittävän osan työn tuloksista. Heidän mielestään jokaisella suomalaisella on oltava toivo siitä, että voi edetä elämässään omalla työllään. Verohallinnon tuoreessa tutkimuksessa lähes 40 prosenttia suomalaisista kertoo olevansa turhautunut liian korkeaan verotukseen.

– Kaikelle hallituksen esittämälle näytetään punaista, mikään ei oppositiolle käy. Vasemmisto-oppositio verottaisi kaikki työn tulokset, jos saisi päättää. Vihreät esittää varjobudjetissaan 1,4 miljardin veronkorotuksia. Sellainen on punavihreä konkurssi, Elo toteaa.

Mainos